Pressmeddelande Internationella gäster på besök under 2023 års öppet hus

Visningar i fabriken, husbilsutställning och partnerföretag samt ett kvällsprogram med livemusik lockade ett stort antal gäster till Polch under helgen.

Polch, 21 november 2023 – Den 4 och 5 november 2023 var det dags igen: Niesmann+Bischoff öppnade sina fabriksportar för alla husbilsentusiaster och intresserade. Under två spännande dagar kunde våra gäster från Tyskland, Storbritannien, Frankrike, Belgien, Luxemburg, Nederländerna, Norge, Sverige och Spanien ta sig en titt i produktionshallarna och bekanta sig med de senaste succémodellerna samt några utställare från branschen.

Många var de husbilsförare som tackat ja till den öppna inbjudan från Polch och slog läger runt fabriksområdet under hela helgen. Dessutom kom det många daggäster, bland annat medarbetare och deras familjer.

En av de största attraktionerna under helgen var rundvandringarna på produktionsanläggningen, vilka hölls både på tyska och fyra andra språk.  Från bearbetningen av chassin och den egna sandwichpanelproduktionen, till möbeltillverkningen med helt nya CNC-maskiner: varje enskilt steg i tillverkningen visades och beskrevs i detalj. Under fabriksrundturen kunde de intresserade besökarna dessutom för första gången se de nyligen färdigställda solparkerna och det nya logistikcentret, som byggdes förra året på grund av den ökande produktionsvolymen.

De succémodeller som visades i utställningshallen var ytterligare något som drog till sig många besökare. Förutom de nyligen lanserade Flair 880 och 920, undersöktes även de populära iSmove-modellerna med stort intresse av gästerna. I servicecentret gavs besökarna möjlighet att få teknisk rådgivning och en frågestund alldeles intill iSmove och Flair. Det fanns också ett antal utställare utspridda över hela området. Kundklubben, leverantörer och samarbetspartners, inklusive researrangörer och campingplatser, använde helgen för att föra en dialog med de många gästerna. Även de yngsta gästerna roades på många olika sätt och bjöds på en underhållande dag med lekar och ansiktsmålning. De besökare som var intresserade av jobb och utbildning fick spännande och matnyttig information vid HR-avdelningens monter.

Den festliga höjdpunkten på lördagskvällen var uppträdandet med bandet ”Münchner Zwietracht”, som fick publiken på festhumör från scenen i det fullsatta tältet. Kichererbse-teamet från Polch såg till att gäster och medarbetare försågs med god mat och dryck under hela eventet.

Sammanfattningsvis kan årets öppet hus beskrivas som en toppenhelg fullspäckad med spännande innehåll och upplevelser hos Niesmann+Bischoff, som redan nu ser fram emot en ny upplaga av evenemanget nästa år. Alla som vill får gärna reservera den andra helgen i november nästa år (9–10 november 2024) i sina almanackor redan nu.

Tillbaka till översikten