PRESSMEDDELANDE Online-husbilskonfigurator finns nu på svenska

Polch 26 juli 2021: Alla de som står i begrepp att välja en husbil från Niesmann+Bischoff – liksom alla de som är intresserade av detta lyxhusbilsmärke, har nu tillgång till hela fabrikens utbud tack vare en ny online-konfigurator som även finns på svenska på https://sv.konfigurator.niesmann-bischoff.com/. Tack vare denna konfigurator har alla älskare av exklusiva husbilar möjlighet att skapa sin drömmodell – direkt i datorn, i telefonen eller på surfplattan – med bara några få klick.

Konfiguratorn: Bara någa få klick, och du har skapat din egen unika husbil

Detta intuitiva och mycket lättanvända verktyg vägleder även den intresserade när det gäller de estetiska aspekterna i valet bland alla möjligheter som erbjuds. Med utgångspunkt från önskad grundmodell och planlösning fortsätter man med de exteriöra och interiöra valmöjligheterna. Det interaktiva verktyget tar sedan kunden genom åtta steg som leder fram till drömhusbilen. Som avslutning får kunden en offert på ”sin” husbil, och offerten kan sparas i PDF-format för senare utskrift.

Som pionjär bland tillverkarna av premium-husbilar, har Niesmann+Bischoff nu gått ännu ett steg genom att använda fotografier som underlättar valet mellan olika alternativ – t.ex. när det gäller klädsel och färg på snickerier. Konfiguratorn är dessutom så uppbyggd, att det inte är möjligt att lägga till tillval som ingår i något av de utrustningspaket man redan valt. Konfiguratorn är ytterst exakt och erbjuder endast de tillval som är tekniskt möjliga till den valda planlösningen, och den tar också hänsyn till vikten hos både grundfordon och tillval.

Tack vare Niesmann+Bischoff:s nya konfigurator har det blivit möjligt för var och en att studera sin drömhusbil in i minsta detalj.

Många modeller att utforska med virtuell 360°-visning

På hemsidan är det också möjligt att ta del av en virtuell 360°-visning där man med musens hjälp kan se sig omkring inne i husbilen och utforska den unika karaktären hos varje husbilsmodell.

Välkommen in!

Den som är intresserad av en Arto, Flair eller iSmove kommer inte att gå miste om någon enda liten detalj. Bara klicka på den symbol du ser här nedan, och följ med på 360°-visningen.

Symbolen hittar du i konfiguratorn, men även på startsidan för varje modellserie.

Tillbaka till översikten